کوهپیمایی چیست؟

در این وبلاگ قصد داریم تا مطابی آز جمله اموزشی و سرگرمی برای شما به اشتراک بگزاریم.

کوهپیمایی چیست؟

۳ بازديد

کوهنوردی چیست؟ آیا دوست دارید کوهنوردی را شروع کنید و به این مقاله رسیده اید؟ این یک آغاز است. خوب است؟ باید دید ... کوهنوردی چیزی فراتر از یک ورزش است. برای بعضی ها این یک سبک زندگی است. Wojtek Kurtyka آنها را به عنوان کوهنوردی چیست؟  "پیروان" توصیف می کند. این فعالیتی برای همه ، صرف نظر از سن و جنسیت است. افراد ترجیحی با یک دست و پا کامل (moshaverkala . drytooling) ، اما اگر فقط سه دست و پا داشته باشید یا نابینا ، ناشنوا ، ضعیف دست باشید ، فقط زمان سخت تری خواهید داشت ، اما شما را از اقدام د کوهنوردی چیست؟  ر سطح رضایت بخش خارج نمی کند ؛).

کوهنورد ایتالیایی روی دیوار خواب هرگز در سیسیل. کوهنوردی چیست؟  عکس دامیان گرانوسکی

این یک ورزش فوق العاده است و عواقب یک حادثه ممکن است منجر به مرگ یا ناتوانی شود. بنابراین ، تمام قوانین ایمنی را دست کم نگیرید ( به مقاله مربوط به اشتباهات کوهنوردی مراجعه کنید ).

چنین واندا روتکیویچ شروع جالبی برای کوهنوردی برای مشاهده جواب سوال کوهنوردی چیست؟ در سایت مشاورکالا اینجا کلیک کنید. داشت ( بخشی از زندگی نامه او را از سوکولیکوف مشاهده کنید ) ، اما روش توصیه شده ای نیست :-).


این مقاله یکی از مجموعه های بزرگتر با عنوان است (moshaverkala . drytooling "مدرسه کوهنوردی" با هدف محبوب سازی روش های صعود ایمن و بهبود و در نتیجه افزایش سطح کلی کوهنوردی انجام شد. هدف از این "پروژه" انتقال / تثبیت دانش پایه برای مبتدیان و همچنین اختراع ثبت شده مختلف برای پیشرفته تر است.

با این حال ، من به شما هشدار می دهم که این یک دوره کوهنوردی آنلاین نیست ، بلکه فقط مکمل این دوره ها است + یک یادآوری احتمالی. اگر به دوره / بخشهای کوهنوردی فکر می کنید و روش من برای انتقال دانش را دوست دارید ، لطفا با من تماس بگیرید .

امیدوارم - در پورتال مطالب جالب زیادی پیدا کنید کوهنوردی چیست؟  . با گذشت زمان ، مقالات جدید اضافه می شوند و مقالات قدیمی در صورت لزوم بهبود می یابند. من همچنین توصیه می کنم برای دریافت اعلانات درباره مقالات مشابه ، در خبرنامه مشترک شوید  . می توانید در این لینک  یا در فرم زیر مشترک شوید  . شما تأیید نامه الکترونیکی دریافت خبرنامه را دریافت خواهید کرد (در صورت وجود پوشه هرزنامه را بررسی کنید). شما کلیک می کنید و آماده است :-)


I. رفتن به دیواره کوهنوردی را شروع کنید . برای قسمت کوهنوردی ثبت نام کنید.

کوهنوردی چیست؟  این ساده ترین راه برای شروع کوهنوردی است. همراه با یک دوست (دوستان) شما ورود به دیوار کوهنوردی را خریداری می کنید ، جایی که در عرض چند دقیقه در مورد تکنیک های اساسی belaying آموزش خواهید دید. کوهنوردی چیست؟  بعد از این آموزش می توانید با خط ماهیگیری صعود کنید . من در اینجا بیشتر درباره شروع کوه نوردی روی دیوار نوشتم: " برای دیوار کوهنوردی به چه چیزی نیاز دارید؟ "

اگر کوهنوردی را دوست دارید ، می توانید مرتباً به پنل بروید و سطح خود را بالا ببرید.

برای سرعت بخشیدن به مراحل کار ، در قسمت کوهنوردی ثبت نام کنید ، کوهنوردی چیست؟  جایی که یک مربی کوهنوردی به شما روش های اساسی و پیشرفته کوهنوردی را آموزش می دهد. گروه ها 4-8 نفر هستند و احتمالاً علاقه مندان دیگری را در آنجا خواهید دید که می توانید با آنها کار کنید. اگر شخصی ندارید که به طور منظم کوهنوردی را شروع کند ، این بخش راه حل مناسبی خواهد بود

BTW - اگر در درک برخی از اصطلاحات مشکل دارید ، می توانید در اینجا بیشتر بدانید: کوهنوردی چیست؟  واژه نامه کوه و فضای باز و کوهنوردی عامیانه .

دوم یک دوره کوهنوردی انجام دهید

اگر یک مبتدی مطلق هستید ، فقط از دیوار بالا رفته اید یا قبلا از صخره ها بالا (moshaverkala . drytooling) نرفته اید ، انجام یک دوره کوه نوردی ایده خوبی است. شما می توانید چنین دوره ای را به صورت تجاری یا دوستانه انجام دهید. در این دوره های 4 تا 6 روزه ، شما کوهنوردی چیست؟  با اصول عملیات سخت افزاری و کوهنوردی آشنا می شوید. این به شما این امکان را می دهد که با سنگ نوردی نسبتاً ایمن شروع کنید.

من همچنین توصیه نمی کنم از اینترنت و کتاب بالا بروید. این امکان وجود دارد ، اما کاملا کسل کننده خواهد بود و به طور بالقوه خطر تکرار خطاها را تهدید می کنیم. از کجا می دانید چنین گرانوفسکی مزخرفاتی را در اینترنت نوشت :-)؟

یک دوره در باشگاه کوهنوردی نیز ایده بسیار خوبی است. بیش از دوازده نفر از آنها در لهستان وجود دارد و بخش عمده ای از آنها به شما امکان می دهد دوره را بگذرانید (به عنوان مثال KW Kraków ). ما بلافاصله با افراد کوهنوردی چیست؟  آشنا می شویم و در عضویت در باشگاه تخفیف در هزینه عضویت داریم. در اینجا چند لینک مفید نیز وجود دارد:

چگونه کوهنوردی را شروع کنیم؟

خودتان در یک دوره کوهنوردی بروید یا مطالعه کنید؟

در ابتدا کدام دوره کوهنوردی (تابستانی) را انتخاب کنید

چه چیزی را می توان در یک دوره کوهنوردی (یا دوره سنگ نوردی) شرکت کرد؟

امکانات دوره در زمستان

کدام مربی کوهنوردی را باید انتخاب کنید؟

III سنگ ها را متناسب با مهارت ها و شرایط خود تنظیم کنید

پس از انتخاب محلی که می خواهید کوهنوردی چیست؟ (moshaverkala . drytooling)  از آن بالا بروید ، راهنمای کوهنوردی را بررسی کنید تا ببینید آیا جاده هایی متناسب با سطح مهارت شما وجود دارد. اگر مبتدی هستید ، باید جاده هایی با ارزیابی III ، IV ، حداکثر V. Topo (نوعی توصیف مسیرها و مناطق کوهنوردی) از مناطق انتخاب شده نیز در شبکه وجود داشته باشد.

همچنین ارزش دارد که سنگ ها نمایشگاهی مناسب داشته باشند. در تابستان ، بهترین سایه و در روزهای سردتر (به ویژه در بهار ، پاییز و زمستان) آفتابی است. سعی کنید در سایه بالا بروید ، زیرا - حداقل برای من کوهنوردی چیست؟  - کوهنوردی در گرما مخرب است. گرچه بعضی ها آن را دوست دارند ...

 

 

چهارم نسبت به محیط و اخلاق کوهنوردی احترام بگذارید

امروزه ، کوهنوردی بسیار محبوب شده است و مشکلات زیادی در زمینه حرکت سنگ و کوهنوردی وجود دارد. هر فرد جدیدی که وارد این صعود می شود می تواند کاتالیزوری برای مشکلات جدید باشد. چند قانون اساسی در مورد اخلاق در کوهنوردی را بخوانید. می توانید آنها را در اینجا پیدا کنید: " کوهنورد با سبک ".

در طی "یک روز زیبا و گرم ژوئیه" در جاده کوتا . عکس Maciej Chmielecki

V. راه درست را برای کوهنوردی چیست؟ خود انتخاب کنید و تجهیزات لازم را برای آن داشته باشید

هر مسیر کوهنوردی در منطقه از راهنما دارای یک ارزیابی ( بیشتر در مورد مقیاس های کوهنوردی در اینجا ) است که با دشواری مسیر مطابقت دارد. معمولاً مشکلات جاده ها با III شروع می شود ، اما چنین جاده هایی کوهنوردی چیست؟  در سنگها نسبتاً کم است. بیشتر اوقات جاده هایی وجود دارد که حدود درجه چهار آنها را ارزیابی می کنند. دلگرم کننده است که هر فرد دارای تناسب متوسط ​​باید بتواند از پس اکثر مسیرهای III-IV برآید. با " ماهیگیری " از چنین مسیرهایی شروع کنید و هنگامی که در آنها اطمینان پیدا کردید (و مهارت کافی دارید) ، شروع به هدایت آنها کنید .

قبل از اینکه با سرب به V و بالاتر برخورد کنید ، سعی کنید حداقل کوهنوردی چیست؟  10 مسیر از هر مرحله را طی کنید. به عنوان مثال 10 x IV ، 10 x IV + ، 10 x V- و غیره. ممکن است دشوار باشد زیرا در یک منطقه معین ممکن است مثلاً چهار دست و پا ، بدون V- و غیره وجود داشته باشد. بنابراین ارزش دارد که یک میله ماهیگیری را در یک مسیر دشوارتر در نظر بگیرید.

آماده باشید و سعی کنید از نظر سخت افزاری کوتاهی (moshaverkala . drytooling) نکنید. کوهنوردی چیست؟  یک طناب 50 متری در هر 30 متر سنگ برای یک غیر روحانی منطقی به نظر می رسد ، اما تصور کنید برای پایین آمدن از بالای سنگ باید آن را از وسط تا کنید ، سپس 25 متر طناب دارید و سنگ 30 متر طول دارد.

شما باید بدانید برای صعود با میله ماهیگیری چه چیزهایی را باید هدایت کنید . این امر صعود را ایمن تر می کند.

در اینجا مقاله جالبی نوشتم " چک لیست تجهیزات کوهنوردی ". همچنین ارزش دارد به مقاله لباس پوشیدن در کوه نگاهی بیندازید . این دو مقاله فقط پیشنهادات من است. هیچ چیز نمی تواند جایگزین تجربه و دانش کسب شده خود شما شود.

بالا رفتن از تورنیا Zjazdowa در دره Kobylańska. عکس دامیان گرانوسکی

ششم با شخصی باتجربه و / یا با مهارت کوهنوردی ایمن صعود کنید

احتمالاً مهمترین توصیه همه اینهاست. فقط با افرادی صعود کوهنوردی چیست؟  کنید که در عملیات سخت افزاری تسلط دارند و از روی ناآگاهی یا شلختگی شما را نمی کشند. به هر حال ، شما به این قطعه رشته آویزان هستید. کدام یک نکرد؟ اگر نمی توانید تعیین کنید که شخص خاصی از این دسته است یا خیر ، لطفاً به نقاط I و II مراجعه کنید.

در اینجا پیوندی به مقاله " اشتباهات صعود " دارید . در آنجا برخی از سنگهای قیمتی را مشاهده خواهید کرد که می توانند اتفاق بیفتند به آن فکر کنید ، آیا ارزش خطر را دارد ...

هفتم به خوبی روی پاهای خود بایستید

ساق پا مهمترین چیز در تمام این کوهنوردی است. آرام باشید ، به خوبی روی پاهای خود بایستید ، با بازوهای صاف نگه دارید. بایستید و پاها را عمود بر دیوار قرار دهید. روی پله های کوچک ، روی انگشت شست پا بایستید. کفش مناسب کوهنوردی داشته باشید زیرا سنگ آهک بومی ما کاملاً لغزنده است.

VIII از موقعیت های  (moshaverkala . drytooling) ایمن سنجاق درست کنید

در اولین دویدن سعی کنید سنجاق ها را در مکان های کوهنوردی چیست؟  بهینه قرار دهید. مکان های مناسب زمانی است که یک چنگال خوب (ترجیحاً مهاربند ) را با یک دست بگیریم ، با دو پا روی پله های خوب بایستیم و سنجاق در دسترس باشد. من شما را به خواندن مقاله درباره خطرات رانندگی دعوت می کنم: " رانندگی در جاده های ورزشی - خطرات و ترفندهای مختلف ".

دو پایه اول مهمترین هستند. اولین کار را در اسرع وقت و کوهنوردی چیست؟  با گرفتن خوب انجام دهید. شما از خود در برابر زمین خوردن محافظت می کنید. وقتی حلقه در سطح کمر است یا محکم آن را نگه دارید و با آرامش در نوک انگشتان است ، مرحله دوم را انجام دهید.

یک اشتباه رایج ، پین است به محض این که حلقه "در محدوده" باشد. دستیابی به مفصل قنداق ، اغلب با دست در یک بلوک ، جاده را بسیار دشوارتر می کند.

نهم احساسات خود را کنترل کنید

کوهنوردی می تواند استرس زا و خطرناک باشد ... تهدید به پرواز بالقوه در حین هدایت می تواند فلج شود. غالباً مواجهه باعث می شود قلب ما تندتر شود. در چنین مواقعی ، چند نفس عمیق بکشید و به جلو حرکت کنید. اگر احساس می کنید نمی توانید این کار را انجام دهید ، می توانید به این مسیر نیز برگردید. جاده صبر خواهد کرد ...

با این حال ، توجه داشته باشید که در کوهنوردی زمانهایی کوهنوردی چیست؟  وجود خواهد داشت که دیگر قادر به عقب نشینی نخواهید بود (مخصوصاً در کوه) و جاده فقط به سمت بالا هدایت می شود. سپس شما مجبور خواهید شد که بجنگید :-).

توجه ویژه ای به عملیات سخت افزاری (مانند تنبلی اطراف ایستگاه یا راپل ) داشته باشید.

عکس دامیان گرانوسکی

X. از آن لذت ببرید!

چه چیزهای زیادی برای صحبت کردن اگر با خیال راحت کوهنوردی کنید کوهنوردی چیست؟  ، می توانید از این فعالیت تا پیری لذت ببرید. شما با افراد شگفت انگیز زیادی ملاقات خواهید کرد و چیزی را تجربه خواهید کرد که این روزها افراد کمی فرصت تجربه آن را دارند. آن چیزی ماجراجویی است. آرزو می کنم شما یک "پیرو" شوید.

قسمت دوم این چرخه کوچک اکنون در دسترس است. کوهنوردی چیست؟  من شما را به خواندن دعوت می کنم. "13 نکته برای کوهنوردان متوسط" .

 

و سایر موارد مشابه

10 نکته نوردی TRAD برای مبتدیان

10 نکته (moshaverkala . drytooling) برای مبتدیان در چند زمین

10 نکته برای مبتدیان ابزار خشک (حداکثر M6)

10 نکته برای ابزار خشک کن متوسط ​​(M6 تا M8)

10 نکته برای خشک کردن پیشرفته (از M8)

دامیان گرانوسکی

در اینجا کمی تبلیغات شخصی از طرف من وجود دارد :-) (moshaverkala . drytooling) اگر به دنبال یک مربی هستید ، من بخش های کوهنوردی را در کراکوف و دوره های کوهنوردی را اجرا می کنم و از افرادی که قصد دارند ماجراجویی خود را با کوهنوردی شروع کنند کوهنوردی چیست؟  ، صمیمانه دعوت می کنم. کنایه ، کنایه ، شوخ طبعی و توانایی گاز گرفتن به شدت توصیه می شود. در مورد بچه ها ، عزت نفس قوی توصیه می شود ، زیرا دختران بخش قوی هستند. تماس با من در اینجا .

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.