برای شروع کوهنوردی چکار کنیم؟

در این وبلاگ قصد داریم تا مطابی آز جمله اموزشی و سرگرمی برای شما به اشتراک بگزاریم.

برای شروع کوهنوردی چکار کنیم؟

۵ بازديد

چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ صخره نوردی یک ورزش شگفت انگیز است که می تواند چیزی باشد از یک تمرین سرگرم کننده و جالب برای چند ساعت تا یک ز ندگی مفرط که شما را در سراسر جهان به دنبال چالش و ماجراجویی می برد. کوهنوردی معمولاً به عنوان شیاطین بسیار جسور جرات در رسانه ها به تصویر کشیده می شود ، به طور خطرناک آویزان شدن از اندازه ناخن انگشت هزار فوت را از زمین نگه می دارد و خطر احتمالی آدرنالین را به خطر می اندازد. به همین دلیل بیشتر از یک ورزش می تواند به آرزوی مرگ شباهت داشته باشد. با این حال چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟، در واقع بیشتر کوهنوردان فقط افراد متوسط ​​با توانایی های مختلف جسمی هستند که به دنبال بیرون رفتن و گذراندن اوقات خوش و سرگرم کننده هستند. کوهنوردی خطرناک است ، اشتباه نکنید ، اما این خطرات را می توان با چند قطعه چرخ دنده مناسب و کمی آموزش و تجربه کاهش داد.

شروع صخره نوردی گیج کننده ، ترسناک ، ترسناک و گران به نظر می رسد. با این حال ، با کمی راهنمایی و توضیح ، می توان به راحتی به راحتی سایر ورزش ها یا سرگرمی ها را در کوهنوردی قرار داد. هر کسی می تواند کوهنوردی کند ، محدودیت سنی (بالا یا پایین) ندارد ، و هیچ گونه شرایط تناسب اندام نیز وجود ندارد. کوهنوردی نیز می تواند هرچه می خواهید باشد. این می تواند یک تمرین سرگرم کننده باشد ، ماهیانه دو بار در باشگاه بدنسازی محلی شما ، تا جایی که شغل تمام وقت شما در جهان سفر می کند و بلندترین و سخت ترین صعودهای جهان را ایجاد می کند ، و همه چیز در این بین. همچنین برای تلاش برای کوهنوردی نیز حداقل تعهد مالی وجود دارد. بنابراین اگر تا به حال می خواهید سنگ نوردی را امتحان کنید ، همیشه می خواستید از یک منظره کاملاً متفاوت بیرون بروید و طبیعت را ببینید ،

 

مرحله 1: Lingo

چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ هر ورزش یا فعالیت ، صخره نوردی فرهنگ لغت خاص خود را دارد که پر از اصطلاحات توپ عجیب و غریب است که به رنگ ورزش می افزاید ، اما همچنین باعث سردرگمی و ارعاب افرادی می شود که با "لینگو" آشنا نیستند. یک فرهنگ لغت اصطلاحی ارزش واژه هایی وجود دارد که می تواند شامل آنها شود اما در اینجا لیستی از چند اصطلاح اصلی آورده شده است برای مشاهده جواب سوال چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ اینجا کلیک کنید. که امیدوارم برخی از باورهای غلط را برطرف کند و به شما کمک کند همه در این ورزش شروع کنید.

شرایط عمومی:

کوهنوردی رایگان - فقط با استفاده از ویژگی های سنگ طبیعی و نیروی انسانی خود برای پیشرفت رو به بالا. از طناب و محافظ استفاده می شود اما فقط برای ایمنی در صعود کوهنورد در صورت سقوط است.

انفرادی رایگان - کوهنوردی رایگان چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ به جز بدون استفاده از طناب یا محافظت برای ایمنی. سقوط در حین انفرادی آزاد اگر منجر به مرگ نشود منجر به آسیب جدی خواهد شد.

Aid Climbing - صعود در جایی که با کشیدن یا ایستادن در محافظ قرار داده شده توسط کوهنورد ، پیشرفت رو به بالا حاصل شود.

توجه: کوهنوردی آزاد و انفرادی آزاد اغلب اشتباه گرفته می شوند. منجر به این تصور غلط می شود که صخره نوردی یک ورزش شجاعانه و ضد مرگ است (که چنین نیست). اکثریت قریب به اتفاق کوهنوردان انفرادی آزاد نمی کنند و همیشه برای حفظ امنیت از طناب و محافظ استفاده می کنند. حتی معدود کوهنوردانی که به صورت انفرادی بصورت رایگان انفرادی انجام می دهند چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ ، درصد کمی از مسیرهای صعود خود را به صورت رایگان انفرادی انجام می دهند. من شخصاً تکنوازی رایگان را تأیید نمی کنم و نمی توانم به اندازه کافی تأکید کنم که همیشه هنگام کوهنوردی از وسایل ایمنی و تکنیک مناسب استفاده شود.

انواع کوهنوردی رایگان:

بالای طناب - نوعی صعود با طناب که در آن طناب قبلاً در بالای مسیر از قبل آویزان شده است. در صورت سقوط ، طول سقوط اساساً صفر است زیرا می توان طناب را برای کوهنورد محکم نگه داشت.

سرب صعود - نوعی کوهنوردی با طناب که در آن هنگام که کوهنورد از مسیر با صعود طناب از طریق قطعات محافظ مختلف در طول مسیر ، صعود می کند ، به تدریج بالاتر از مسیر آویزان می شود. طول سقوط می تواند قابل چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ توجه باشد زیرا لازم است کوهنورد قبل از رسیدن به قطعه بعدی از قطعه محافظ قبلی بالا رود.

بولدرینگ - صعود از مسیرهای کوتاه (به طور معمول <15 ') که از طناب و محافظ استفاده نمی شود. در عوض یک لنت تصادفی یا حصیر بولدرینگ ، یک قطعه ضخیم از کف صنعتی ، روی زمین قرار داده شده است تا سقوط یک کوهنورد را بالش کند.

توجه: افراد مبتدی با Top Rope و Bouldering شروع می کنند. صعود به سرب مهارت پیشرفته تری است که بعداً در حرفه کوهنوردی فرد آموخته می شود.

Belay - نفر دومی که "طناب را نگه می دارد" در صورت سقوط کوهنورد برای صعود کوهنورد با طناب. از دستگاه مخصوص رله و مهار استفاده می شود و باعث می شود فرد بتواند کوهنورد را با طناب "بگیرد". توصیف تعارف دشوار است اما وقتی شخصاً آن را مشاهده کنید کاملاً منطقی خواهد بود.

کوهنوردی ورزشی - کوهنوردی ورزشی صعودهای بیرونی را توصیف چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ می کند که در آن محافظت از پیچ و مهره های فولادی از قبل قرار داده شده در سوراخ های سوراخ شده در سنگ وجود دارد. این پیچ و مهره ها توسط کوهنوردان باتجربه دیگر در سنگ قرار خواهند گرفت. سپس طناب به پیچ و مهره ها بسته می شود (با استفاده از آنچه که به آن کشش سریع گفته می شود) تا در صورت سقوط از آن محافظت کند. با استفاده از یک مته چکش دوار تخصصی حداقل چند دقیقه طول می کشد تا سوراخ پیچ و مهره ایجاد شود. بر خلاف برخی از فیلم های معروف کوهنوردی ، هیچ اسلحه ای که به پیچ و مهره شلیک کند ، وجود ندارد.

Trad Climbing - کوهنوردی Trad یا سنتی کوهنوردی صعودهای بیرونی را توصیف می کند که در آن محافظ قابل جدا شدن به طور موقت در سنگ قرار می گیرد تا در صورت سقوط از آن محافظت کند و سپس توسط شریک کوهنوردان برداشته شود. محافظ باید در شکاف ها یا سایر ویژگی های مشابه در سنگ شکسته شود. برخلاف برخی از فیلم های معروف کوهنوردی ، چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ محافظت مناسب اگر چندین هزار پوند نیرو یا بیشتر داشته باشد.

درجات:

مسیرهای کوهنوردی بر اساس دشواری آنها درجه بندی می شود. دشواری مسیر ترکیبی از دشواری حرکت سخت ترین مسیر در مسیر است (اصطلاحاً کراس) و اینکه چند حرکت سخت در مسیر وجود دارد (به عبارت دیگر پایدار بودن مسیر). کوه نوردی و بولدرینگ با دو مقیاس درجه بندی متفاوت است.

Roped Climbing - صخره نوردی توسط سیستم عددی اعشاری توصیف می شود که همیشه با 5 شروع می شود و عدد دوم نشان دهنده دشواری است. یک حرف زیر عدد (a تا d) یا یک علامت بعلاوه "+" یا منهای "-" بعد از شماره مقیاس را تقسیم می کند. چند نمونه:

  • 5.9 (بخوانید "پنج نه")
  • 5.10a (بخوانید "Five Ten A")
  • 5.12+ (بخوانید "Five Twelve Plus")

مقیاس با مقدار عدد دوم افزایش می یابد. به عبارت دیگر ، چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ 5.12 از 5.9 سخت تر است (زیرا 12> 9 ، حتی از نظر ریاضی 5.9> 5.12 فکر می کند). "+" سخت تر از "-" و "d" سخت تر از "a" در یک درجه عدد است. "+" و "-" معمولاً برای 5.9 به پایین و "a" تا "d" برای 5.10 به بالا استفاده می شوند. مقیاس از ساده تر به سخت تر به شرح زیر است:

5.8- / 5.8 / 5.8+ / 5.9- / 5.9 / 5.9+ / 5.10a / 5.10b / 5.10c / 5.10d / 5.11a / 5.11b و غیره و غیره

بولدرینگ - بولدرینگ مقیاس جداگانه ای نسبت به کوهنوردی با طناب دارد زیرا مسیر سنگفرشی بسیار کوتاه تر است اما همچنین دارای قدرت و پویایی بیشتری نسبت به کوهنوردی است. حرف "V" به همراه یک عدد نشان دهنده دشواری است. بعضی اوقات از "+" یا "-" برای تقسیم درجه مشابه کوهنوردی با طناب استفاده می شود. مقیاس از ساده تر به سخت تر به شرح زیر است:

V0 / V1 / V2- / V2 / V2 + / V3- / V3 / V3 + و غیره و غیره.

مبتدیان باید مسیرهای طنابی با درجه 5.4 تا 5.8 و مسیرهای چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ سنگفرشی با درجه V0 تا V2 را هدف قرار دهند.

 

مرحله 2: به باشگاه بدن سازی بروید

 

اولین قدم برای شروع در سنگ نوردی یافتن نزدیکترین سالن بدنسازی داخل سالن است. می توان مستقیماً به صخره نوردی در فضای باز بپرد اما یک سالن بدن سازی کوهنوردی کوهی از ابزارها و مزایای مفید را به شما ارائه می دهد.

من بسیار دوست دارم که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان شریک زندگی خود بیاورید. کوهنوردی با طناب کوهی واقعاً به دو نفر احتیاج دارد (یک کوهنورد و یک باریکه) اما رفتن با شخص دیگر تجربه را بسیار سرگرم کننده تر می کند و عامل ارعاب را کاهش می دهد.

یافتن یک سالن ورزشی کوهنوردی داخل سالن:

در این عصر یافتن یک سالن ورزشی کوهنوردی داخلی به دلیل اینترنت بسیار آسان است. بهترین شرط شما این است که فقط "باشگاه کوهنوردی" را در گوگل جستجو کرده و نتایج را جستجو کنید. بسیاری از سالن های ورزشی کوهنوردی تبلیغات مجله CLIMBING یا ROCK AND ICE است اما این لیست محدود است. مجلات محلی در فضای باز یا تفریحی نیز می چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ توانند منبع باشند. دو وب سایت زیر نیز منبع خوبی برای یافتن سالن بدن سازی هستند.

مجله تجاری کوهنوردی

IndoorClimbing.com

انتخاب ورزشگاه مناسب

برخی از سالن های ورزشی قطعاً از سایر سالن ها بهتر هستند ، اما به طور کلی نمی توانید در انتخاب خود به استثنای موارد زیر اشتباه کنید. اگر بیش از یک گزینه برای ورزش دارید ، توصیه می کنم تمام ورزشگاه ها را تا آنجا که زمان اجازه می دهد ، امتحان کنید.

باشگاه صعود در مقابل دیوار صعود

اطمینان حاصل کنید که یک سالن ورزشی کوهنوردی واقعی پیدا کرده اید ، نه آنچه که "دیوار کوهنوردی" می نامم. یک دیوار کوهنوردی ممکن است تفاوتی با یک سالن کوهنوردی نداشته باشد اما هدف چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ تجارت کاملا متفاوت است. یک دیوار کوهنوردی فقط قصد دارد چند صعود با تمرکز بر روی کاربران یکبار مصرف را ارائه دهد ، در حالی که یک سالن ورزشی کوهنوردی قصد دارد مجموعه ای از کلاس ها و دستورالعمل های کوهنوردی و منقل را با هدف تبدیل شما به یک عضو ارائه دهد. نشانه های جالب یک دیوار کوهنوردی عبارتند از قیمت در هر ساعت یا قیمت هر سفر به دیوار ، عدم وجود منطقه صخره نوردی یا سنگفرش یا مکان "بد بو" مانند یک مرکز خرید یا پارک تفریحی. بالا رفتن از دیوارها مشکلی ندارد ، فقط مواردی که شما به دنبال آنها خواهید بود وجود ندارد.

باشگاه کوهنوردی در مقابل سالن بدن سازی بولدرینگ

سالن بدن سازی بولدرینگ ، سالن کوهنوردی است که کوهنوردی با طناب را ارائه نمی دهد و فقط دارای بولدرینگ است. تعداد سالن های ورزشی بولدرینگ در حال افزایش است و تنها نقطه ضعف یک سالن ورزشی بولدرینگ این است که در آنها کلاس های بله برگزار نمی شود. من توصیه می کنم یک سالن ورزشی کوهنوردی پیدا کنید که در ابتدا دارای طناب نوردی و سنگفرش باشد. دلیل اصلی این توصیه این است که شما می توانید یاد بگیرید چگونه بله بزنید و بنابراین می توانید کوهنوردی و بولدرینگ را با طناب امتحان کنید تا ببینید آیا اولویت دارید. برخی از سالن های ورزشی کوهنوردی هیچ گونه بولدرینگ ارائه نمی دهند. در این صورت باید مجبور شوید یک دوست بیاورید یا چیزی برای صعود نخواهید داشت. می توانید در ورزشگاه شرکایی برای صعود پیدا کنید اما من در اولین سفر شما به آن آبها قدم چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ نمی گذارم.

قیمت

اگر به چندین سالن ورزشی کوهنوردی دسترسی دارید ، باید همه آنها در ازای پرداخت هزینه ورودی چند دلار از یکدیگر باشند. دلایل گران بودن یک سالن ورزشی نسبت به سالن ورزشی دیگر در مورد افراد مبتدی صدق نخواهد کرد ، بنابراین من قیمت را عامل مهمی در انتخاب شما نمی دانم.

اولین سفر به سالن بدنسازی (انتظار چه چیزی است)

دنده

نگران دنده نباشید. تنها چیزی که برای رفتن به کوهنوردی به آن احتیاج دارید ، پوشیدن لباس ورزشی (همانطور که ورزش می کنید) و کفش پا بسته (بدون صندل یا فلیپ فلاپ) است. شما یک اجاره اجاره خواهید کرد (مگر اینکه به یک سالن ورزشی بولدرینگ بروید) و این امکان را دارید که کفش های کوهنوردی ، کفش های مخصوص کوهنوردی و یک کیسه گچ پر از گچ ژیمناست را برای خشک نگه داشتن دست خود اجاره کنید. بالا رفتن از کفش و کیسه گچ ممکن است تجربه را لذت بخش تر کند اما مطمئناً اجباری نیست.

منکر

سالن بدن سازی یا به شما یاد می دهد که چگونه بلای خود را بزنید ، یا دارای بلایای خودکار باشید (ماشین های ساده ای که هنگام بالا رفتن از شما طناب را می کشند و بعد از صعود با خیال راحت چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ شما را پایین می آورند) یا هر دو. ورزشگاه ها کمی متفاوت خواهند بود اما برخی از آنها بلافاصله در محل آموزش می دهند ، برخی هر یک یا دو ساعت یکبار آنها را ارائه می دهند و برخی دیگر فقط در ساعات مشخصی از هفته آنها را ارائه می دهند. اتومبیل های مخصوص رانندگی بسیار ساده و مستقیم به جلو استفاده می شوند اما اگر هرگز آنها را ندیده اید نیاز به حدود 5 تا 10 دقیقه دستورالعمل دارید ، اما ورزشگاه این امکان را برای شما فراهم می کند. بهتر است برای برنامه ریزی سفر اول خود ، پیش از این تماس بگیرید و این جزئیات را تأیید کنید. شما همیشه می توانید تخته سنگ (با فرض سالن ورزشی) داشته باشید که نیازی به شریک زندگی نداشته باشد.

هزینه

انتظار دارید برای هر نفر برای یک روز پاس به سالن ورزشی ، 15 تا 25 دلار بپردازید. رانندگان برای تفاوت هزینه بین سالن ورزشی و سالن ورزشی دیگر احتمالاً برای یک مبتدی از بین می روند. با این حال ، چند دلار دیگر ممکن است تسهیلات جدیدتر و دلپذیری برای شما فراهم کند که روز را سرگرم کننده تر می کند. چند سفر اول شما توصیه می کنم یک گذرنامه روزانه دریافت کنید تا مطمئن شوید که آن را دوست دارید. همچنین ورزشگاه ها پاس پانچ (10 کارت روز پیش پرداخت) یا عضویت ماهانه را ارائه می چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ دهند که اگر به طور منظم بروید ، در روز هزینه پس انداز می کنید.

زمان

من تقریباً دو ساعت را که در باشگاه می گذرانم ، برنامه ریزی می کنم. شاید نیم ساعت تا یک ساعت آموزش ، سپس یک ساعت کوهنوردی ، و سپس عضلات بازو شما احتمالاً خسته خواهد شد اما شما به سختی می توانید لبخند را بر روی صورت خود بردارید ؛).

مرحله 3: رفتن به کوهنوردی به خارج

 

زمان سلب مسئولیت:

انتقال چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ از کوهنوردی داخل سالن به کوهنوردی در فضای باز امری پیش پا افتاده نیست. اکثر مبتدیان از اطمینان کافی نسبت به همه سیستم های کنترل و ایمنی که با کوهنوردی در سالن های ورزشی استفاده می شود ، برای حفظ ایمنی چیزهایی که مسئولیت تاسیس آنها در خارج از کشور است ، برخوردار نیستند. آنها همچنین فاقد مهارت ، تجربه و تجهیزات لازم برای ایجاد سیستمهای ایمنی به تنهایی هستند. هیچ کلاس یا تجربه ای در سالن بدن سازی ، خواندن کتاب یا مقاله آموزشی ، یا تماشای فیلم های آموزشی در YouTube یا موارد مشابه شما را به درستی برای صعود به خارج آماده نمی کند. کوهنوردی در خارج را نباید بدون راهنمایی یک راهنمای حرفه ای یا مربی باتجربه انجام دهید. لطفاً ، لطفاً ، لطفاً در امان باشید!

من توصیه می کنم برای اولین سفر خود به خارج از یک راهنمای کوهنوردی حرفه ای و دارای گواه یا خدمات راهنما استفاده کنید. همزمان توصیه می کنم به دنبال یک مربی کوهنورد باتجربه باشید. در زیر توضیح می دهم

راهنماها

خدمات راهنمای بی شماری در سراسر کشور وجود دارد و معمولاً در نزدیکی مقصد کوهنوردی در فضای باز قرار دارند. من اکیداً توصیه می کنم فقط از راهنماها یا خدمات راهنمای دارای گواهینامه AMGA (انجمن راهنمای کوهستان آمریکا) یا IFMGA (انجمن بین المللی راهنمای کوهستان) استفاده کنید. برخی از خدمات راهنمای بسیار معتبر و حرفه ای وجود دارد که گواهی ندارند اما شما به عنوان یک مبتدی احتمالاً راهی برای تشخیص آنها از یک سرویس غیر معتبر ندارید بنابراین بهتر است با یک چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ راهنمای گواهی شده AMGA / IFMGA همراه باشید. بیشتر راهنماها دارای گواهینامه AMGA / IFMGA هستند اما این مورد را در وب سایت راهنما یا تماس با آنها تأیید کنید. چندین سطح گواهینامه وجود دارد اما برای اهداف اولین سفر شما در خارج از همه سطوح کافی است. گواهینامه AMGA / IFMGA نه تنها نیاز به گذراندن زندگی واقعی ، روی صخره ،

یک سفر هدایت شده یک رویداد نیم روزه یا یک روزه خواهد بود. سرویس راهنما تقریباً همیشه تجهیزات کوهنوردی اجاره ای برای خود ارائه می دهد و تمام تجهیزات فنی را در اختیار شما قرار می دهد. آنها معمولاً دارای یک لیست لباس توصیه شده هستند اما کفش های محکم و انگشت بسته (بدون صندل طبیعت گردی یا کفش مخصوص پیاده روی) و برخی از لباس های چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ پارچه ای مقاوم و در عین حال تنفس مورد نیاز خواهد بود. شلوار جین به شدت توصیه نمی شود آنها به هیچ وجه نفس نمی کشند و هنگام حرکت کوهنوردی به راحتی متصل می شوند. مانند سایر فعالیت های فضای باز از سیستم لایه بندی و لباس مناسب هوا استفاده کنید. هنگامی که واقعاً در حال کوهنوردی هستید ، گرمای بدن زیادی ایجاد خواهید کرد ، اما در زمان استراحت ممکن است فقط در سایه نشسته باشید ، این را بخاطر بسپارید. به احتمال زیاد باید یک بطری آب و چند میان وعده برای خود به همراه داشته باشید اما در مورد آنچه باید به همراه داشته باشید مجدداً با خدمات راهنما بررسی کنید. ضد آفتاب ، کلاه و دوربین خود را فراموش نکنید! این هزینه بسته به کل در مقابل نصف روز ، موقعیت مکانی و تعداد افراد گروه می تواند بسیار متفاوت باشد اما باید از 100 دلار برای هر نفر در یک گروه بزرگ برای نیم روز تا بیش از 1000 دلار برای یک درس خصوصی تمام روز باشد.

در آخر من توصیه می کنم با خدمات راهنمای خود توضیح دهید که چه چیزی از سفر می خواهید و تجربه فعلی خود را در کوهنوردی توضیح دهید. خدمات راهنما همه فعالیت های مشاغل کوچک هستند و خوشحال می شوند هر سفری را متناسب با نیازهای شما تنظیم کنند.

مرشد

کوهنوردی به طور سنتی از طریق مربیان آموزش داده چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ می شود. هیچ سیستم رسمی مربیگری یا جامعه ای وجود ندارد بنابراین یافتن یک مربی خوب دشوار است و یافتن یک مربی خوب معمولاً چند دور طول می کشد. مربیگری هیچ چیز رسمی و بدون قرارداد نیست ، اما خوب است که در مورد مهارت های خود صادق باشید و در مورد جستجوی مربی پیش قدم باشید. هنگامی که شما به دنبال یک مربی هستید ، به دنبال یک شریک برای رفتن به کوهنوردی هستید به طور خاص شریکی که مایل به راهنمایی شخصی باتجربه تر است که می خواهد راهنمایی شود. یک مشاوره واقعا خوب امیدوارم که به یک شراکت و دوستی منظم تبدیل شود.

یک مربی خوب 3 ویژگی خواهد داشت. اولین ویژگی تجربه و دانش است. تمام هدف یک مربی این است که تجربه و دانش را منتقل کند ، بنابراین اگر آنها چنین چیزی را ندارند ، این موضوع کاملاً از دست می رو د.  چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟من توصیه می کنم به دنبال فردی باشید که حداقل چند سال تجربه کوهنوردی در فضای باز داشته باشد و سرب حداقل 5.10 صعود کند. ویژگی دوم ایمنی است. نه تنها برای داشتن ایمنی باید دانش و تجربه داشته باشید ، بلکه باید در اجرای این دانش و تجربه نیز پیش قدم باشید. ویژگی سوم سازگاری خوب است. کوهنوردان به دلیل ماهیت کوهنوردی تمایل دارند ساعت ها را در کنار هم بگذرانند. بنابراین اگر چیزی برای گفتگو ندارید یا یکدیگر را آزار دهنده می دانید ، این یک روز خارق العاده خارج از خانه را به سرعت خراب می کند.

پیدا کردن یک مربی:

هیچ راهی خوب برای یافتن مربی وجود ندارد جز این که خود را در آن جا قرار دهید و به مردم بگویید که به دنبال مربی هستید. سه مکان اصلی برای ملاقات با یک مربی است. اولین ورزشگاه محلی شماست. به احتمال زیاد یک هیئت مدیره انجمن وجود دارد که در آن افراد یادداشت هایی را در مورد جستجوی مربی یا جستجوی شریک ارسال می کنند. همچنین شما فقط باید در ورزشگاه با افراد صحبت کنید و از طریق مکالمه عادی بفهمید که آنها به دنبال شریک زندگی یا مربی خود هستند. مقام دوم وب سایت Mountain Project است. Mountain Project وب سایت پیشرو جامعه سنگ نوردی است. تمرکز اصلی آن اطلاعات راهنمای نوع کتاب برای مناطق کوهنوردی در فضای باز است ، اما همچنین دارای یک انجمن بزرگ و فعال با بحث در مورد هر چیزی در زیر آفتاب است که با کوهنوردی کار می کند اما همچنین یک بخش "به دنبال شرکا" است. فقط یک پست ارسال کنید که به دنبال مربی در انجمن "به دنبال شریک" هستید برای منطقه صحیح منطقه ای که در آن هستید. سومین مکان برای یافتن مربی یک گروه فیس بوک برای منطقه سنگ نوردی محلی شما است. پیدا کردن یک گروه فیس بوک برای منطقه محلی شما بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما ارزش جستجوی آن را دارد. یک بار دیگر ، فقط یک پست ارسال کنید که به دنبال مربی هستید. در هر مکانی می توانید مربی پیدا کنید اما این سه مکان اصلی ترین مکان ها هستند.

من توصیه می کنم اولین سفر خود را با مربی به سالن ورزشی کوهنوردی انجام دهید. هدف این است که شریک زندگی خود را تست کنید و شریک زندگی شما را رانندگی کند. این به شما فرصتی می دهد تا در یک محیط کنترل شده ایمنی یکدیگر را بررسی کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا شما دو نفر با یکدیگر سازگار هستید یا خیر.

چگونه می توان یک منتظر خوب بود

راهنمای خوب بودن شما را از سفر لذت می برد ، در چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ سفرهای بعدی دعوت می کنید و بیشترین بهره را از مشاوره می گیرید. آسان است که یک مربی خوب باشید ، فقط متواضع ، صادق ، با احترام و با انرژی باشید. س lotsالات زیادی بخصوص در مورد سیستم های ایمنی بپرسید. ارائه یک بسته شش گانه آبجو (برای بعد از کوهنوردی) یا پرداخت یک لقمه غذا یا گاز دادن برای رسیدن به محل ، ضرری نخواهد داشت. از آنجا که مربی معمولاً فقط یک کوهنورد است ، آنها وسایل کوهنوردی شخصی برای شما نخواهند داشت ، بنابراین شما به وسایل شخصی خود احتیاج دارید اما آنها معمولاً از همه تجهیزات فنی (طناب و محافظ) برخوردار هستند. من در مورد نقاط دقیق تر چرخ دنده در مورد. همچنین به یاد داشته باشید که یک مربی نیز برای سرگرمی خارج شده است ، نه فقط برای آموزش شما. آنها برای صعود به یک رله احتیاج دارند تا شما در ازای آن پیشنهاد دهید.

راهنماها در مقابل منتورها

مهارت در کوهنوردی در فضای باز به تجربه و دانش نیاز دارد که به دست آوردن آن زمان بر است. این به معنای خیلی بیشتر از سفرهای دو یا سه روزه خارج است. یک راهنما و یک مربی هر دو PRO و CONS خود را دارند به همین دلیل توصیه می کنم از هر دو استفاده کنید.

یک راهنما یک معلم عالی است زیرا آنها بر یادگیری و لذت بردن از شما متمرکز هستند. با این وجود هزینه بر هستند. اکثر مردم احتمالاً چندین هزار دلار برای پرداخت راهنما ندارند تا همه چیزهایی را که برای کافی بودن در خارج از خانه به آنها نیاز دارند ، آموزش دهند. در حالت ایده آل ، یک مربی برتر است زیرا آنها مهارت لازم برای راهنما شدن را دارند اما از آنجا  چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ که علاقه ای به هدایت مشاغل ندارند ، گواهی نشده اند. با این حال ، برای یک مبتدی تعیین اینکه یک کوهنورد باتجربه است و اگر آنها تجربه و دانش واقعی دارند یا فقط از یک بازی بزرگ صحبت می کنند ، دشوار است. یافتن مربی نیز ممکن است دشوار باشد زیرا همه کوهنوردان تمایل یا توانایی مشاور بودن ندارند. من توصیه می کنم کوهنوردی را با راهنمایی برای ایجاد سطح پایه دانش که به شما امکان می دهد ارزیابی بهتری از مربیان پیش رو داشته باشید ، شروع کنید.

آخرین یادداشت

آخرین نکته در مورد شروع کوهنوردی در خارج ، صعودهای غیر رسمی گروه است. این می تواند از طریق گروه های فیس بوک یا وب سایت هایی مانند MeetUp.com باشد. من از این نوع گردش ها خسته می شوم و اصلاً آنها را برای کوهنوردان جدیدتر توصیه نمی کنم. جنبه گروهی هم برای معلمان / رهبران و هم برای دانشجویان لایه ای از پیچیدگی ایجاد می کند. معلمان / رهبران گروه صعود افراد زیادی دارند که باید از آنها مراقبت کنند و اشتباهات به راحتی می توانند از شکاف ها عبور کنند. همچنین یک عامل ارعاب برای دانشجویان وجود دارد که منجر به بیان بیش از حد مهارت ها و تجربه می شود. صعودهای گروهی غیررسمی می تواند برای سالن بدنسازی عالی باشد زیرا یافتن شریک زندگی را آسان می کند و شما می توانید محیط کنترل شده سالن ورزشی را داشته باشید. با این حال ، من به شدت توصیه می کنم چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ برای سفرهای اولیه خود در خارج از کشور ، راهنمایی خدمات در زمینه مشاوره شخصی را انجام دهید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.